Informace o projektu
Specifický výzkum pomocí přístupů funkční genomiky a proteomiky
(SV-FGP)
- Kód projektu
- MUNI/A/1643/2025
- Období řešení
- 1/2026 - 12/2026
- Investor / Programový rámec / typ projektu
-
Masarykova univerzita
- Specifický výzkum - podpora studentských projektů
- Fakulta / Pracoviště MU
-
Přírodovědecká fakulta
- prof. RNDr. Jiří Fajkus, CSc.
- Mgr. Michala Bučková
- Mgr. Martina Dvořáčková, Ph.D.
- Mgr. Petr Fajkus, Ph.D.
- doc. RNDr. Lenka Fajkusová, CSc.
- doc. Mgr. Miloslava Fojtová, CSc.
- Mgr. Petr Gintar
- doc. RNDr. Jan Hejátko, Ph.D.
- Mgr. Ondřej Helia
- doc. Mgr. Ctirad Hofr, Ph.D.
- Mgr. Bc. Anna Hýsková
- Mgr. Marcela Kaštovská Hrušková
- Mgr. Johana Kopčilová
- Mgr. Stanislav Kostiuk
- Mgr. Marie Krátká
- Mgr. Anna Kromerová
- Mgr. Jana Kružlicová
- Mgr. Karolína Kryštofová
- Mgr. Barbora Křížová
- Mgr. Denisa Kubíková
- Mgr. Jan Mašek
- Mgr. Barbora Matúšová
- Mgr. Janka Melicherová
- Ing. Pavla Novotná
- doc. Mgr. Jan Paleček, Dr. rer. nat.
- Mgr. Siarhei Paliavoi
- Mgr. Antonín Pavelka
- Mgr. Markéta Pernisová, Ph.D.
- doc. Mgr. Petra Procházková Schrumpfová, Ph.D.
- Mgr. Anna Rudolfová
- Mgr. Palina Ryzhaya
- Mehrdad Shahbazi
- Mgr. Magdaléna Soukup Vodičková
- Mgr. Johana Strmisková
- Mgr. Věra Španihelová
- Mgr. Denis Šubert
- Mgr. Lucia Tomovičová
- prof. RNDr. Zbyněk Zdráhal, Dr.
- Mgr. Vladimíra Zlínská
Cílem projektu FGP je podpora specifického výzkumu studentů zaměřeného na využití přístupů funkční genomiky a proteomiky. Projekt se soustředí na tři tematické oblasti: 1) eukaryotické chromozomy – jejich strukturu, epigenetické mechanismy a procesy udržující genomovou stabilitu, biologii telomer a evoluci telomeráz; 2) signální dráhy regulující vývoj rostlin a jejich adaptaci na stres; 3) molekulární příčiny vrozených poruch. Hlavním cílem je propojit klíčové směry výzkumu realizované v rámci diplomových a disertačních prací studentů Laboratoře funkční genomiky a proteomiky NCBR PřF MU a jejích partnerských institucí. Projekt podporuje rozvoj výzkumných aktivit studentů v přímé návaznosti na vědecké projekty jejich školitelů a konzultantů, čímž přispívá k integraci vzdělávací a tvůrčí činnosti v rámci moderního biologického výzkumu.